KerkApp

Hier vind je de handleiding om je account te activeren, je eigen foto te plaatsen en hoe de KerkApp globaal werkt.
Maar ook informatie over wat we met Church Center en Planning Center kunnen doen.

Verzoek

Lees alle stappen voor de ‘Activatie’ goed door.
Ook als je een ervaren gebruiker van je telefoon bent en soepel een app installeert.

App installeren

De Church Center App is beschikbaar op elke mobiel en voor elk platform. Kies de juiste versie om de app te installeren.

App downloaden

Website

Church Center is ook via een webbrowser op elk apparaat met internet te gebruiken.
kapelkerk.churchcenter.com

App instellen

Hieronder kom je direct bij de uitleg over de installatie van de App en hoe je verschillende items zelf kunt instellen.

Instellen van de KerkApp

Met behulp van deze stappen is het eenvoudig om jouw account te activeren.

Belangrijk:

Tijdens deze activatie moet jij zelf aangeven welke gegevens voor andere gemeenteleden zichtbaar zijn. Omdat deze KerkApp in de plaats komt van de oude gemeentelijst, vragen we jullie om alle gegevens aan te vinken. We willen elkaar tenslotte kunnen bereiken voor onderling contact, zodat we goed met elkaar mee kunnen leven.

Als je in de toekomst opnieuw wil inloggen (op telefoon of laptop/PC) moet je de stappen 4 tot 6 herhalen.

Uitleg gebruik van de KerkApp Church Center

Jouw foto plaatsen

Om elkaar te herkennen is het fijn als we een gezicht bij de naam kunnen zien.
Dus het verzoek is om bij je eigen gegevens (en die van je kinderen) een recente foto te plaatsen. Zo leren we elkaar nog sneller (her)kennen.

Dit is meteen ook de vervanging van het oude smoelen-boek. Ook leuk dat je zelf een eigen foto kan en mag uitkiezen.

Volg deze stappen >>

De voordelen en mogelijkheden

Church Center

In de KerkApp zijn adressen, agenda’s, informatie, te vinden. We leggen hier uit wat elk onderdeel inhoud. Het is de vervanger voor de ledenlijst en de gemeentemail.

Zoek & Vind

Al onze zussen en broers kunnen we nu vinden in de app, evenals hun namen, adressen, mailadressen en telefoonnummers.

Herkennen

In een grote gemeente als de onze is het fijn dat we ook een gezicht hebben bij een persoon. Veel mensen kennen we maar soms ook niet. Dus is het fijn om ook foto’s erbij te hebben.

Huishoudens

Alle leden zijn ook in ‘huishoudens’ geplaatst. Heb je de juiste persoon gevonden dan kun je zien bij welk gezin hij/zij hoort en ook wie er nog meer in dat gezin zitten.

Agenda

Activiteiten van onze gemeente zijn hier terug te vinden. We proberen diensten, vergaderingen, activiteiten en andere gelegenheden hier te plaatsen zodat het voor iedereen inzichtelijk is.

Berichten

Berichten, aankondigingen en mededelingen voor ons allemaal zullen ook op dit platform geplaatst gaan worden. De gemeentemail zal in zijn huidige vorm op termijn niet meer gebruikt worden.

Planning Center

Planning Center is het achterliggende platform waar de ledenadministratie in staat. Planning Center wordt beheerd door het Kerkelijk Bureau de Scriba en enkele beheerders.

Diensten

De organisatie van diensten wordt omvangrijker. Voorganger, kosters, organist, band, tech-team en kinderdienst hebben allemaal een taak. Het effectief plannen hiervan kan via Planning Center.

Leden

De oude ledenadministratie is in Planning Center geplaatst. Naast de NAW gegevens wordt hier meer info verwerkt. Zoals datums van doop, belijdenis, huwelijk etc. etc.

Privacy

Het is natuurlijk van belang dat onze gegevens veilig zijn. Met Planning Center hebben we een verwerkers overeenkomst afgesloten die voldoet aan de AVG wetgeving.