In januari reflecteren we in de Kapelkerk door liederen, gebeden en bijbelteksten op de lessen van het corona virus. We leven nu al bijna een jaar met het virus. Graag dagen we je uit om vanuit een christelijke invalshoek te kijken naar deze ziekte. We bespreken in 4 zondagen de thema’s:

Verlies van controle – 10 januariPlotseling blijkt een klein virus onze hele wereld plat te leggen. De agenda wordt alleen nog maar met potlood ingevuld want wie weet wat de volgende persconferentie brengt. Veel mensen raakten hun baan kwijt, veel ondernemers hun inkomen. Dat de mens de controle niet heeft over zijn leven, is al heel lang een christelijke waarheid. Hoe kun je leven met verlies van controle? Wat zegt de bijbel daarover?

Eenzaamheid – 17 januariMisschien heb je in quarantaine gezeten. In ieder geval hebben mensen afstand gehouden van jou, op school, in de supermarkt. En nu sta je meer op jezelf. Wat doet dat met jou? Wat doet dat met ons allemaal? In de kerk is veel nagedacht over de eenzaamheid en over wat het je kan brengen en wat het met je kan doen.

Vernieuwing – 24 januariDe een zegt dat corona niets gaat veranderen aan onze manier van leven. De ander zegt dat de samenleving ingrijpend gaat veranderen. Hoe vernieuwt het corona virus onze samenleving? Wat zou een christelijk gemotiveerde vernieuwing van onze samenleving kunnen zijn? En hoe doen we dat in ons dagelijks leven?

Polarisatie – 31 januariHeb jij ook familie of buren die heel anders over dit virus of over de wereld denken dan jij? Kun je nog met hen het gesprek aan? Of heb je het opgegeven? Ook in de kerk bestaat dit. De een zegt dat we de kerk juist open moeten gooien, en de ander zegt dat het juist dicht moet. Waarom maken we juist nu ruzie? Kan de bijbel ons helpen hier een weg in te vinden?

Nodig vooral buren, vrienden en familie uit om mee te kijken. Dit zijn onderwerpen die iedereen aangaan. We moedigen je van harte aan deze diensten uit te delen aan mensen die je kent en om eens met hen een facetime of zoommeeting op te zetten om door te spreken over deze thema’s.